vrijdag 15 november 2013

Definitief vertrek naar Qatar

Op woensdag de 13-11-2013 dus naar Qatar.
Paul Offermans zou mij brengen. Eerst naar Paul in Geleen gereden en toen samen naar Frankfurt. Even de laatste foto's bij de Skoda Superb gemaakt, die wordt immers ingeleverd bij de Arcadis pool.
Paul heeft nog steeds gedoe aan zijn auto sinds de vorige terugrit van het vliegveld. Er moet waarschijnlijk een vervangende motor in. Op Frankfurt stond ook een leuke nieuwe Opel Insignia (merk en type dat hij rijdt) voor hem. Hij kon weer lachen. 112 euro moeten bijbetalen voor 5 kg extra bagage boven de toegestane 30 kg. Tja, als je langer gaat heb je wat bij je.
Het vliegtuig, een Boeing 787-8 van nog geen half jaar oud van Qatar Airways zou om 14.55 uur vertrekken. Bij de checks met de passagiers op het platform was er toch iets en de captain liet weten dat we naar "a remote area of the airport" gingen "to do some maintenance". En dan sta je ineens op het vrachtplatform van Lufthansa. Lufthansa Technik kwam er ook bij. Schijnbaar was er iets met de software van de aansturing van de motoren want ze waren een uurtje aan het troubleshooten. Het duurde nog verder 3/4 uur om het te repareren. Boeing heeft met de introductie van de 787 behoorlijk wat problemen gehad, onder meer branden bij de motoren bij de accu's. Dus ze zullen wel geen risico meer willen nemen.
Even voor 18.00 uur dan toch weg. Echter dan is het in Qatar reeds 20.00 uur. Dus het vliegtuig landde pas om 1.30 uur lokale tijd. Ook nog de pech dat het vliegtuig op een afgelegen plek parkeerde voor de nacht, dus we zaten meer dan een half uur in de airport bus. Vsum en bagagereclaim via Al Maha Services duurde ook nog een half uur. En dat is toch echt wel sneller dan de anderen meemaken.
De chauffeur die geregeld was zat reeds te wachten (de man had een keer of 3 te horen gekregen dat ik weer later kwam).
Bij het Marriott bleek het computersysteem van het hotel eruit te liggen. Op een bankje in de lobby gezeten met een glas jus d'orange. Om 3.00 uur in de ochtend op de kamer. Nog wat mails gestuurd en 3.30 uur naar bed.
Echter om 6.30 uur moest ik weer op omdat ik naar de introductie- bijeenkomst van EC Harris moest waar ik om 8.30 uur moest zijn. Er stond buiten al een auto te wachten.
Ze vonden bij EC Harris dat ik "heel wat stamina had" dat ik toch gewoon kwam. Gek genoeg had ik niet zo veel slaap tijdens het gebeuren. Na 13.30 uur hiermee klaar en voor de rest een rustige dag gehad in het hotel.
Vandaag, vrijdag, is reeds weekend in Qatar. Dadelijk naar een bedrijfsfeest van EC Harris op het strand.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten